Najnowsze samochody można ukraść szybko i bez śladu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Gucio1916
    Drive
    • 2010
    • 41

    Najnowsze samochody można ukraść szybko i bez śladu

    Te dwa różne wyświetlacze to po prostu dwa różne radyjka fabryczne. Pod nr 1. jest to chyba Audience lub Stream (słabo widać), a pod dwójką - chyba stary Swing...?
  • AndiT
    Rider
    • 2008
    • 332

    #2
    Najnowsze samochody można ukraść szybko i bez śladu

    Praktycznie do każdego kupowanego dzisiaj, nowego samochodu możemy jako opcję zamówić system bezkluczykowy. Dostaniemy wtedy kartę z bezprzewodowym układem RFID, który pozwala otworzyć samochód i uruchomić silnik, przez samo zbliżenie się do pojazdu. Szwajcarscy naukowcy pokazali, że takie przyszłościowe systemy można bardzo łatwo obejść i ukraść samochód bez pozostawiania śladów włamania.

    System bezkluczykowy działa na stosunkowo prostej zasadzie. Zarówno w samochodzie jak i w karcie ukryte są układy odbiornika i nadajnika. Gdy osoba posiadająca kartę znajdzie się w pobliżu pojazdu, samochód zostanie automatycznie otwarty. W podobnie „bezprzewodowy” sposób uruchamiany jest silnik pojazdu. Wszystko opiera się na wymianie danych między samochodem, a kartą. Oczywiście dane są szyfrowane, by nie było możliwe przechwycenie transmisji i stworzenie fałszywej karty. Okazuje się jednak, że producenci nie o wszystkim pomyśleli.

    Naukowiec z ETH Zurich - Srdjan Capkun zajmuje się między innymi zabezpieczeniami systemów informatycznych. Dlatego po kupnie samochodu wyposażonego w system bezkluczykowy postanowił sprawdzić jak bardzo jest on bezpieczny. Wraz z dwoma kolegami z pracy Aurélienem Francillon i Borisem Danev, Capkun opracował metodę kradzieży samochodów z systemami bezkluczykowymi. Naukowcy sprawdzili 10 modeli aut od 8 różnych producentów - udało się „ukraść” wszystkie z nich.

    Naukowcy zastosowali sprytną metodę. Wykorzystując system przekaźników udało im się nawiązać komunikację między kartą a samochodem na dużo większą odległość, niż dzieje się to w rzeczywistości. Metoda wymaga użycia dwóch anten, jednej ustawionej blisko pojazdu, a drugiej w odległości do 8 m od karty. Samochody posiadają jeszcze jedno zabezpieczenie - jeśli sygnał z kart do samochodu nie dotrze dostatecznie szybko, drzwi nie zostaną otwarte. To znacznie ogranicza maksymalną odległość na jaką można dokonać komunikacji. Naukowcy obeszli jednak ten problem. Udało im się pominąć etap konwersji sygnału z analogowego na cyfrowy i ponownie na analogowy. Przesyłane dane mają cały czas postać analogową, dzięki temu czas transmisji został skrócony z mikrosekund do nanosekund, czyli 1000-krotnie.

    Badacze podają również kilka przykładowych sytuacji, w jakich można stracić samochód. Wystarczy do tego dwóch wspólników. Jeden ze złodziei musi się znaleźć z anteną w pobliżu samochodu, tymczasem drugi w odległości do 8 m od kierowcy, który wejdzie do sklepu lub restauracji. To wystarczy, by przechwycić sygnał z karty i zdalnie otworzyć drzwi kradzionego samochodu oraz uruchomić silnik. Sygnał można również przesłać, jeśli karta znajdzie się w pobliżu okna - złodziej z nadajnikiem może być po drugiej jego stronie nie wchodząc do sklepu czy baru.

    Co więcej, metoda jest relatywnie tania. Bezprzewodowy zestaw kosztuje od 100 do 1000 dolarów w zależności od zastosowanej elektroniki, natomiast można również skonstruować przewodowy wariant, kosztujący około 50 dolarów. Wymaga on jednak połączenia przewodowego między antenami, co jest dużo bardziej uciążliwe dla potencjalnych złodziei. W tej chwili jedyne metody ochrony do ekranowanie karty przez chowanie jej w specjalnym futerale lub dodanie przycisku w karcie, który uruchamia połączenie z samochodem tylko po wciśnięciu. Te metody znacznie ograniczą jednak wygodę, jaką cechuje się system bezkluczykowy. Pozostaje więc czekać, aż producenci aut wynajdą sposób na sprawdzanie przez system odległości, w jakiej znajduje się karta od samochodu. Nad takim właśnie rozwiązaniem pracują również szwajcarscy naukowcy, którzy problem wykryli i opisali.

    Calosc: http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,...wiadomosc.html

    Tutaj najczesciej kradzione samochody w 2010r : http://moto.wp.pl/gid,13066225,title...iazdjecie.html

    1 miejsce to VW PASSAT
    2 miejsce to VW GOLF
    3 miejsce AUDI A4
    4 miejsce Audi A6
    5 miejsce Seat Leon
    6 miejsce Volkswagen Polo
    7 miejsce Skoda Octavia
    8 miejsce Toyota Corolla
    9 miejsce Fiat Cinquecento
    10 miejsce Audi 80
    11 miejsce Honda Civic
    12 miejsce Seat Ibiza
    13 miejsce Opel Vectra
    14 miejsce Fiat 126 p
    15 miejsce Audi A3
    16 miejsce Toyota Yaris
    M47N2

    Komentarz

    • phoneman
      RS
      • 2008
      • 3376
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      Zamieszczone przez AndiT
      14 miejsce Fiat 126 p
      Tego to bez anteny otwierają
      .

      Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

      Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

      Komentarz

      • Adam204
        Rider
        • 2008
        • 454

        #4
        Zamieszczone przez phoneman
        14 miejsce Fiat 126 p


        Tego to bez anteny otwierają
        wystarczy mieć groszówkę przy sobie :roll:

        [ Dodano: Wto 25 Sty, 11 18:01 ]
        a nawiasem mówiąc to ten artykuł to nie żadna nowość ani rewolucja

        Komentarz

        • Octan
          Rider
          • 2006
          • 653

          #5
          Wśród 16-stu pozycji na liście, tylko sześć spoza grupy VAG.
          Ta 14 pozycja malucha jest trochę dziwna,przecież to model na wymarciu, coraz rzadziej go widać w ruchu, na ulicy.

          Komentarz

          • krzysiek13
            L&K
            • 2010
            • 1155

            #6
            Metoda niby jest prosta. "Przedłużamy" sygnał z karty, otwieramy i odpalamy. Jednak jest jeden problem. Skąd weźmiemy sygnał później? Czy samochód z zainstalowanym systemem bezkluczykowym nie kontaktuje się z kartą co jakiś czas w trakcie jazdy? Jeżeli tak, zaprezentowany sposób kradzieży jest bezużyteczny.

            Odnośnie statystyki kradzionych pojazdów:
            Statystyka statystyce nierówna. Pamiętajmy o tym, że to nie są dane procentowe, przeliczone w sposób ilość kradzieży na ilość samochodów zarejestrowanych. To jest po prostu ilość skradzionych pojazdów danej marki w danym czasie. Podejrzewam, że procentowo ginących aut z grupy VW w odniesieniu do innych marek nie jest aż tak drastycznie więcej, aczkolwiek ze względu na popularność będą zajmowały tu pierwsze miejsca.
            Octavia

            Komentarz

            • t271828
              Elegance
              • 2008
              • 928

              #7
              Zamieszczone przez k085
              Podejrzewam, że procentowo ginących aut z grupy VW w odniesieniu do innych marek nie jest aż tak drastycznie więcej, aczkolwiek ze względu na popularność będą zajmowały tu pierwsze miejsca.
              Moze nie drastycznie ale na pewno jest wiecej. Zauwaz, ze VW i Audi to samochody najchetniej sprowadzane, a cala te mase trzeba naprawiac. Wiec popyt na czesci jest ogromny.

              Dla pocieszenia: ilosc skradzionych samochodow w 1999 roku - 71.543 a w roku 2008 17.669
              (nie chcialo mi sie googlac za bardziej aktualnymi danymi) wiec nie jest tak zle.

              Komentarz

              • LUKI
                RS
                • 2005
                • 5776

                #8
                Zamieszczone przez AndiT
                1 miejsce to VW PASSAT
                2 miejsce to VW GOLF
                3 miejsce AUDI A4
                4 miejsce Audi A6
                5 miejsce Seat Leon
                6 miejsce Volkswagen Polo
                7 miejsce Skoda Octavia
                dobre! pierwsza 7mka to VAG!
                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                Komentarz

                • dziadekk
                  Rider
                  • 2011
                  • 355
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Zapomnieli o Fiacie Panda, a łapie się do pierwszej dziesiątki.

                  Komentarz

                  • Rekin Chlebojad
                    Rider
                    • 2010
                    • 474

                    #10
                    Zamieszczone przez Octan
                    Ta 14 pozycja malucha jest trochę dziwna,przecież to model na wymarciu
                    sam sobie odpowiedziałes na pytanie, sam miałem 6 lat temu malarka biała strzała (fajny byl z zewnatrz standard a pod maska juz nie pamietam ale koło 37KM) i zasuneli mi z pod bloku kolezanki w Warszawie w dzielicy Włochy, naszczescie znalazłem go pare ulic dalej, z rozwalona blokada kierownicy i z dwoma groszami w bezpiecznikach;p kradna bo na czesci biora i tyle, czasem ciezko w duzym miescie dostac czesci do Maluszka, a jesli nawet nie to "po co płacic".
                    Zamieszczone przez dziadekk
                    Zapomnieli o Fiacie Panda, a łapie się do pierwszej dziesiątki.
                    racja chyba nawet kiedys 3 czy 4 był Fiacik Panda.
                    [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                    Komentarz

                    • lockin
                      Rider
                      • 2013
                      • 706
                      • Superb II (3T4)

                      #11
                      Niedlugo zrobienie systemy bezkluczykowego bedzie kosztowało 100pln a wtedy bedzie mozna pozyczac auta z ulicy za free

                      JEST >>> O2FL by Lockin

                      BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
                      BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
                      BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
                      BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

                      Komentarz

                      Pracuję...